אמריקן ליג מרכז – Twin בודד / יוני לב ארי

הפתיח של כתבה זו כבר היה מוכן, אך נגיף הקורונה הצליח לעצור גם ליגת הבייסבול, כשביום חמישי התפרסמה הודעה כי עונת 2020 לא תחל ב-26 במארס, כפי שתוכנן, אלא תידחה בשבועיים לפחות (וכנראה בהרבה יותר). ואף על פי כן ולמרות הכל, אנחנו ממשיכים בהכנות לפתיחת העונה. בפרק החמישי בסדרת הכתבות לקראת פתיחת העונה, נסקר את הבית המרכזי של האמריקן ליג. אז בואו נתחיל לעשות סדר.

הטווינס חוגגים (צילום: Puckett's Pond)

מינסוטה טווינס – יורים ובוכים

תחזית ניצחונות: 101.

מאזן ב-2019: 61:101, מקום ראשון, הודחו בסיבוב הראשון.

ברוכים הבאים: הומר ביילי (סטארטר), טיילר קליפרד (רליבר), ריץ' היל (סטארטר), קנטה מאדה (סטארטר), מאט וויסלר (רליבר), אלכס אווייה (תופס), ג'וש דונלדסון (אינפילדר).

צאתכם לשלום: סי.ג'יי קרון (בסיס ראשון), ג'ונתן סקופ (אינפילדר), ג'ייסון קסטרו (תופס), ראיין למאר (אאוטפילדר), איאן מילר (אאוטפילדר), רונלד טורייס (אינפילדר), טיילר אוסטין (בסיס ראשון), מרטין פרס (סטארטר), קייל גיבסון (סטארטר), ראיין הארפר (רליבר), בלייק פארקר (רליבר), מט מגיל (רליבר), ברוסדאר גראטרול (סטארטר).

אקס פקטור. אודוריזי (צילום: The Washington Post)

תחזית בפסקה אחת: המרענן הרשמי של 2019 חוזר – ובגדול. הטווינס שברו את שיא כל הזמנים בהום ראנס, וסוללת ההתקפה שכללה את אדי רוסאריו, מיגל סאנו, נלסון קרוז וחורחה פולאנקו, מקבלת חיזוק בדמותו של ג'וש דונאלדסון הנפלא. הבעיה- כשאוקטובר מגיע, כל זה הולך לפח. 16 הפסדי פלייאוף רצופים זה מספר יוצא דופן.

המפתח: ג'ק אודוריזי. אם יש מישהו שיכול להפוך לאייס ברוטיישן של הטווינס, זה אודוריזי. אם הוא יצליח לשחזר את המספרים של העונה שעברה (7:15, 3.51), פלוס שיפור קל – יש סיכוי שלמינסוטה בכל זאת יהיה פיצ'ר תותח.

גם הם היו המינסוטה טווינס (צילום: Fan Forum)

הפורץ: רויס לואיס. השורט סטופ הצעיר (עדיין לא בן 21) הרשים בליגות הנמוכות בעיקר הגנתית, אך עדיין צריך להשתפשף התקפית. וכל עוד חורחה פולאנקו בריא ומשחק כמו בעונה שעברה, יהיה לו קשה להיכנס למייג'ורס. אך אל תאבד תקווה, רויס.

קליבלנד אינדיאנס – פרנסיסקו הקדוש

תחזית ניצחונות: 93.

מאזן ב-2019: 69:93, מקום שני, בלי פלייאוף.

ברוכים הבאים: עמנואל קלייס (רליבר), סנדי לאון (תופס), כריסטיאן ארויו (אינפילדר), סזאר הרננדס (אינפילדר), דליינו דשילדס (אאוטפילדר), דומינגו סנטנה (אאוטפילדר).

כמה זמן הוא עוד יחייך במדי האינדיאנס? לינדור (צילום: Sports Illustrated)

צאתכם לשלום: ג'ייסון קיפניס (אינפילדר), קווין פלאווקי (תופס), קרלוס גונסאלס (רליבר), אריק סטאמטס (אינפילדר), בראד מילר (אינפילדר), טיילר קליפרד (רליבר), ניק גודי (רליבר), קורי קלובר (סטארטר), טיילר אולסון (רליבר), דן אוטרו (רליבר), איי.ג'יי קול (רליבר).

תחזית בפסקה אחת: אומרים שאין שחקן שגדול מהקבוצה שלו – אז פרנססיקו לינדור קורא תיגר. השורט סטופ הוא עיקר השיחה בין אוהדי האינדיאנס בפגרה הזו, ולפחות בשלב הזה הוא נשאר באוהיו. הפתיחה של העונה תכריע רבות האם הוא יעבור בטרייד או לא. היתרון הגדול של קליבלנד הוא ללא ספק הרוטיישן הצעיר והנפלא שלה, גם ללא קורי קלובר.

וזה היה פרצ'יסקוס הקדוש (צילום: Wikipedia)

המפתח: חוסה רמירז. הסלאגר הנפלא של קליבלנד נכנס ל-2019 במצב רוח קודר, ונעצר על ממוצע חבטות של 218. בחצי הראשון של העונה. בחצי השני הוא נסק ל-327.. התשובה לשאלה איזה רמירז נקבל ב-2020 תשנה רבות את תמונת העונה של האינדיאנים.

הפורץ: נולאן ג'ונס. שחקן הבסיס השלישי בן ה-21 הוא התקווה האמיתית היחידה של האינדיאנים בזמן הקרוב. מדובר בשחקן בעל עין מצוינת, כשהוא הוביל את המיינורס ב-2019 בהולכות. הוא יחל את העונה ב-AAA כנראה, אך די מהר עשוי למצוא את עצמו בליגה של הגדולים.

שיקגו ווייט סוקס – רב הנסתר על הגלוי

תחזית ניצחונות: 92.

מאזן ב-2019: 72:89, מקום שלישי.

ברוכים הבאים: סטיב סישק (רליבר), ג'יו גונסאלס (סטארטר), דאלאס קאייקל (סטארטר), יסמאני גראנדל (תופס), נומאר מזארה (אאוטפילדר), אדווין אנקרנסיון (די.אייג').

ישחזר משהו מ-2019? אנדרסון (צילום: The Chicago Sun-Times)

צאתכם לשלום: יולמר סאנצ'ס (אינפילדר), וולינגטון קאסטיליו (תופס), יונדר אלונסו (בסיס ראשון), ראיין קורדל (אאוטפילדר), ג'ון ג'יי (אאוטפילדר), צ'ארלי טילסון (אאוטפילדר), ראיין גוינס (אינפילדר), איוואן נובה (סטארטר), ג'וש אוסיץ' (רליבר), דילן קובי (סטארטר), מני בנואלוס (רליבר), חואן מינאייה (רליבר), הקטור סנטיאגו (רליבר), נייט ג'ונס (רליבר).

תחזית בפסקה אחת: הווייט סוקס של 2020 הם אניגמה אחת גדולה, עם כל כך הרבה סימני שאלה. האם טים אנדרסון יצליח לשחזר את העונה המופלאה של 2019? האם אדווין אנקרנסיון יצליח גם בגיל 37 להפליא על המגרש? מה נקבל מדאלאס קאייקל ומג'יו גונסאלס? לקבוצה הזו יש פוטנציאל להיאבק עם הטווינס על הבכורה, או לסיים במקום הרביעי. האמת כנראה תיפול באמצע.

חייב לעלות על בסיס. מונקאדה (צילום: Sports Illustrated)

המפתח: יואן מונקאדה. שחקן הבסיס השלישי של הסוקס עלה ב-2019 על בסיס ב-36.7 אחוזי הצלחה, נתון מרשים ללא ספק. אם ה-Lead Off של שיקגו ישמור על המספרים האלה גם העונה, כל ההתקפה של הווייט סוקס תיראה טוב, אפילו טוב מאוד.

הפורץ: לואיס רוברט. האאוטפילדר הקובני בן ה-22, כבר הוכיח את יכולותיו ב-AAA, כשהוא חובט 297. ומעיף 16 הום ראנס ב-47 משחקים. מדובר בשחקן מהיר, עם יכולות הגנה מרשימות, שמדורג שלישי בין כל שחקני המיינורס היום. בהחלט השם המעניין ביותר מבין השחקנים הצעירים בבית המרכזי.

אל תפספסו אותו. רוברט (צילום: sports.yahoo.com>Liz Roscher)

קנזס סיטי רויאלס – תקופת ההמתנה

תחזית ניצחונות: 69.

מאזן ב-2019: 103:59, מקום רביעי.

ברוכים הבאים: צ'אנס אדאמס (סטארטר), מייקל פרנקו (אינפילדר).

צאתכם לשלום: צ'סלור קאת'ברט (אאוטפילדר), כריס אווינגס (אינפילדר), טרנס גור (אאוטפילדר), בראיין פלין (רליבר), בראד בוקסברגר (רליבר).

תחזית בפסקה אחת: אחרי שתי עונות איומות, עם 58 ו-59 ניצחונות בלבד בהתאמה, קשה לראות סיבה לשינוי דראסטי. הרויאלס החליפו מנג'ר, כש-נד יוסט הוותיק פרש ומייק מת'יני הגיעי במקומו, אך על המגרש אין הרבה שינוי. ההתקפה תלהיב עם מריפילד, מונדסי וסולר, אך מחסור בפיצ'רים איכותיים ישאיר את קנזס סיטי הרחק מאחור.

מת'יני מתרגל לכחול (צילום: Royals Review)

המפתח: בראד קלר. רוב הרוטיישן של קנזס סיטי מבוסס על פיצ'רים ותיקים. קלר הוא היחיד מתחת לגיל 26. לאחר עונה מוצלחת ב-2018 (3.08), קלר נחלש בעונה החולפת, אך אם יצליח לחזור לאחור, אולי יהיה סטארטר אחד שאפשר יהיה לבנות עליו.

הפורץ: בראדלי סינגר. לרויאלס יש את בובי וויט ג'וניור, שעושה הרבה רעש במיינורס, אך הוא רחוק עוד שנתיים לפחות. בינתיים סינגר, שזרק ל-ERA של 1.87 ב-A ול-3.47 ב-AA, ינסה להרשים ב-AAA  ולעלות במהירות לרוטיישן של המייג'ורס.

בראד יהיה קילר? (צילום: Fox Sports 2)

דטרויט טייגרס – נמר של נייר

תחזית ניצחונות: 55.

מאזן ב-2019: 114:47, מקום אחרון.

ברוכים הבאים: איוואן נובה (סטארטר), אריק הייס (תופס), אוסטין רומיין (תופס), סי.ג'יי קרון (בסיס ראשון), ג'ונתן סקופ (אינפילדר), קמרון מייבין (אאוטפילדר).

צאתכם לשלום: ג'ון היקס (תופס), רוני רודריגס (אינפילדר), גורדון בקהאם (אינפילדר), ג'וש האריסון (אינפילדר), דאסטין פטרסון (אאוטפילדר), בליין הארדי (רליבר), אדווין ג'קסון (סטארטר), טייסון רוס (סטארטר).

נראה את הפנים שלו בליגה של הגדולים? מייז (צילום: Bless You Boys)

תחזית בפסקה אחת: האוהדים בדטרויט לא ראו פלייאוף מאז 2014, וזה לא צפוי להשתנות העונה. סי.ג'יי קרון וג'ונתן סקופ יוסיפו מעט, אך ההתקפה של הטייגרס עדיין רחוקה מאוד מלהיות ראויה. בינתיים נותר להמתין לפיצ'רים הצעירים שיעלו מהמיינורס. המטרה – עונות 2021/22.

המפתח: דניאל נוריס. הסטארטר בן ה-26 (היחיד בקבוצה מתחת לגיל 27) הראה ניצוצות בעונות 2015-2016, עם ERA קרוב ל-3. אך מאז נחלש (גם בגלל הקבוצה שסביבו), ונסק אל למעלה מ-5. אם יצליח לחזור ליכולת הטובה שלו, אולי יהיה עוגן אחד ברוטציה.

הפורץ: קייסי מייז. אחרי שנים של סגל זקן, לטייגרס יש כמה שמות מעניינים בקנה, שיכולים לעשות רעש כבר השנה. מייז הוא אחד המרתקים, כשב-2019 הוא זרק ב-A עם ERA של 0.88, וב-AA נעצר על 3.20. מייז בהחלט יכול להפוך כבר השנה לסטארטר ברוטיישן של הטייגרס.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול
Subscribe
Notify of
3 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
רועי ויינברג
Admin

אחלה פריוויו, מרגיש שהצליח לחבר אותי לכל קבוצה וקבוצה. תודה רבה יוני.

jefffoster10
jefffoster10
4 years ago

תודה רבה על פריוויו מעולה כרגיל!

trackback

[…] אמריקן ליג מרכז – Twin בודד / יוני לב ארי חיזוק משמעותי בשיקגו. אנקרנסיון (צילום:Daily Herald) […]